שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

דיווח: על אף המתיחות – נושאת המטוסים האמריקנית עוזבת המזה"ת

נושאת המטוסים האמריקנית ג'רלד פורד עוזבת בימים הקרובים את מזרח התיכון, על אף המתיחות הגוברת בצפון מול איומים אפשריים.

09:09 ,01/01/24
Wandering viewsשאטרסטוק
קרדיט: Wandering viewsשאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

על פי דיווח של רשת ABC אמש (ראשון), נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה בעולם, ג'רלד פורד, עתידה לעזוב בימים הקרובים את מזרח התיכון. זאת, על אף שגויסה לאזור עם תחילת המבצע הצבאי בצפון, כדי לשמש כוח הרתעה מול איומים אפשריים מצד איראן וחיזבאללה.

שני גורמים אמריקנים רשמיים אישרו לרשת כי ג'רלד פורד וכלי השיט שלה יעזבו בקרוב את המזרח התיכון ויחזרו לנמל הבית שלהם בוירג'יניה. הם ציינו כי זוהי עזיבה מתוכננת מראש ולא מהלך פתאומי.

עם זאת, הכוונה להוציא כוח ימי חזק זה מהאזור עוררה תמיהה, נוכח האיום האיראני והחיזבאללני שרק הולך וגובר. ייתכן שארה"ב מעריכה כי נוכחות נושאת המטוסים אייזנהאואר וספינות נוספות באזור מספקת כרגע הרתעה אדקווטית.

עם זאת, גורם אמריקני בכיר ציין כי נותרה לארה"ב "גמישות רבה" להחזיר כוחות לאזור במידת הצורך. כרגע נותרות בים התיכון 3 ספינות תקיפה אמריקניות שימשיכו לפעול שם.

קשה להעריך בשלב זה את השלכות עזיבת הכוח הימי החזק מן האזור לגבי מאזן הכוחות מול איראן. נותר לקוות כי מעריכי המצב האמריקנים יודעים מה הם עושים, וכי הגמישות שהם מציינים אכן קיימת הלכה למעשה אם וכאשר תידרש.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו