שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

שמעון הצדיק זה רק הפרומו למה שיקרה ביום שישי הקרוב בהר הבית?

כשחמס מלהיט את הרוחות בשמעון הצדיק, במערכת הביטחון חוששים כי המהומות יזלגו להר הבית בשישי הקרוב

10:03 ,15/02/22
קרדיט: צילומסך / המהומות בשמעון הצדיק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

גורמי ביטחון מתריעים מפני איום מוגבר וניסיונות לפגוע במבקרים היהודים בהר הבית, על רקע המתיחות במזרח ירושלים בכלל ובשכונת ‘שמעון הצדיק’ (שייח’ ג’ראח) בפרט זאת ע"פ הדיווח ב'ישראל היום'

אין מדובר בהתרעה ממוקדת, אלא בהערכות שמתבססות על ניסיון העבר – בעיקר על שורת ניסיונות של יחידים לפגע בשוטרים וביהודים בשערי ההר, בתקופות מתח דומות בעבר.

הפיגוע הקשה האחרון באזור, רצח אליהו קיי ה”ד, התרחש כאשר הרוצח פאדי אבו שחידם ניסה תחילה לאתר יהודים שמבקרים בהר כדי לפגוע בהם, אולם השמירה המוגברת בשערים הרתיעה אותו והוא רצח את קיי, אחד מבאי הכותל המערבי, באזור שער השלשלת.

במערכת הביטחון הובע חשש מזליגת המהומות והמתח לאזור עוטף ההר ולהר עצמו. בהתאם, ננקטו בשטח אמצעים ובכללם כאלה שנועדו להבטיח את שלומם של המבקרים היהודיים בהר.

במערכת הביטחון עוקבים במקביל גם אחר ניסיונות של חמאס להלהיט שוב את הרוחות בהר הבית, וכן אחר מבצע הסעות ההמונים להר הבית של ‘הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית’, שמפלגת רע”מ מייצגת אותו בממשלה. מדובר באוטובוסים שביצעו אלפי נסיעות ממקומות יישוב ערביים בארץ להר הבית, במהלך השנה האחרונה.

תשומת לב מיוחדת ניתנת גם לתנועותיהם ולמהלכיהם של בכירי הפלג הצפוני, הלא חוקי, של התנועה האסלאמית – במיוחד למנהיג הפלג שייח’ ראאד סלאח, ששוחרר לפני חודשים אחדים מהכלא, ואתמול אסרה שרת הפנים שקד על יציאתו מהארץ; וכן לסגנו, שייח’ כמאל חטיב, שאף הוא שלהב בעבר את הרוחות סביב ביקורי היהודים בהר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו