שבת, 27/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

צפו בתיעוד ממצלמות הגוף: כך פעלו כוחות דובדבן | 14 חוסלו

בתום מבצע נרחב שנמשך יותר מיומיים, צה"ל, שב"כ ומשטרת הגבול השלימו מערכה גדולה לסיכול טרור בנור א-שמס שבחטיבת מנשה. במהלכה חוסלו 14 מחבלים

18:36 ,21/04/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אחרי למעלה מיומיים של פעילות צבאית נרחבת באזור נור א-שמס שבחטיבת מנשה, צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת הגבול השלימו הלילה מבצע גדול לסיכול פעילות טרור ומחבלים בשטח. במהלך המבצע הממושך התנהלו לחימות קשות ועקובות מדם בין כוחות הביטחון לבין מחבלים פלסטינים במרחב.

על פי הדיווחים הראשונים, במהלך המבצע חוסלו 14 מחבלים פלסטינים בחילופי אש מטווח קצר מול כוחות צה"ל מיחידות מובחרות כמו סיירת חרוב, דובדבן, לוט"ר וימ"ס (יחידת מגלן סיור). בנוסף, נעצרו במסגרת הפעילות 15 מבוקשים על ידי כוחות הביטחון.

מלבד החיסולים וההשתלטות על האזור, הכוחות הפועלים גילו ממצאים חמורים ביותר שמצביעים על רצון מחבלים להמשיך ולהעצים את הפיגועים באזור. במהלך החיפושים בשטח נחשפו והוחרמו אמצעי לחימה רבים, כמו גם עשרות מטענים חבלה מוכנים לפיזור בשטח. כוחות צה"ל גם איתרו ולחימה שתי "מעבדות מטענים" ששימשו את המחבלים להכנת אמצעי הלחימה והחבלה הללו.

מצד כוחות הביטחון, על פי הדיווח הראשוני, תשעה לוחמי צה"ל ולוחם אחד ממג"ב נפצעו באורח קל ובינוני במהלך החילופי אש הקשים. כלל הלוחמים הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, כשמשפחותיהם כבר עודכנו על מצבם.

צילומים מתיעודי מצלמות הגוף שפורסמו בצהריים חושפים קרבות קשים ומטלטלים שהתנהלו בין הכוחות למחבלים באזור, לרבות חילופי אש ממרחקים קצרים, פעילות בתנאי שטח קשים ומנהרות צרות, והשתלטות על מבנים ששימשו את המחבלים כמחסות.

דובר צה"ל ציין כי "הפעילות הנרחבת הזו, חיסלה איום בטחוני חמור באיזור וכלל לא פשוט להתמודד איתו". מפקדים בשטח שיבחו את רמת המקצועיות והנחישות של הלוחמים שמנעו נפגעים בשורותיהם.

צפו בתיעוד

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו